viini-oliiviöljytuotantonilli

tämä viikko tuntuu olevan yhtä ainoaa pitkää maanantaita.
Kyllä niin pitää kieltää ihmisiltä viisipäiväiset työviikot.
Sinänsä outoa kun kumminkin tykkään arjesta, sen rytmistä ja rutiineista.
Tykkään rutista rutiineista. Höh.

*

Mietin, mitä tekisimme hiihtolomalla.
Aivan yllättäen ja puskista UPM kysyi että haluaisinko pitää silloin lomaa. Meillä ei yleensä tunnu olevan lomalle ollenkaan sopivaa hetkeä. Eivät ainakaan ne hetket, jotka minusta olisivat sopivia. Niin että oikeastaan voisin melkein sitä lomaa pitää, kun kerran oikein tarjotaan.

Huonompi puoli on se, että hiihtolomalla hraH lähtee maailmalle työkoulutukseen, mikä on ihan epää ja plääh ja tyhmää. Jotenkin niin kertakaikkisen epää että ihminen menee käyskelemään sisilialaisille viini-oliivitiloille ja sitä kutsutaan ammatilliseksi täydennyskoulutukseksi.
Ymmärtäisin vähän paremmin jos hraH olisi viini-oliiviöljytuottaja, mutta ei se kyllä ole. Ainakaan minun tietääkseni.
Tietysti minun kuuluisi olla iloinen hraH.n  puolesta kun on hieno mahdollisuus, mutta kun minä olen se viini-oliiviöljytuottaja meidän perheessä. Tai ainakin minulla on oliivipuu, jossa ei kyllä enää ole lehtiä. Ja appelsiinintarhassani on hengissä vielä kolme tainta viidestä. Ja viiniäkin alan viljellä parvekkeella heti ensi kesänä. Jos vaan saan parvekkeen kuntoon. Ja jos vaan pääsen puutarhakauppaan. Että kaiken reiluuden nimissä minun pitäisi käyskellä siellä tiloilla, eikä kenenkään muun.

Mutta tässä minä nyt siis mietin, mitä tekisin kauhukolmikon kanssa hiihtolomalla.

Muuten menisin viettämään hiihtolomaa niiden kanssa uhmapäissäni yksin maailmalle, mutta resurssit.
HraH:n matka nyt ei kustanna mitään, mutta yksi nakeroista lähtee keväällä viikon leirikouluun ikuiseen kaupunkiin, ja arvatkaa onko halpaa.
Toinen nakeroista puolestaan lähtee turskatansseille islamiin Islantiin kesällä, ja arvatkaapa onko sekään halpaa.
Minä se vaan istun läpi vuoden kylmässä pimeässä komerossa ja syön jäähileistä kaurapuuroa sillä aikaa kun muut käyskelevät ties missä valassafareilla, raunioilla ja oliiviöljytiloilla. Höh.

Oon marttyyri.


3 kommenttia:

  1. Puoliso oli viime talvena viisi päivää Alpeilla laskettelemassa. Minä ja lapset oltiin myös matkoilla: kokonainen yksi yö Aulangon kylpylässä. Mutta oi, miten oli onnistunut viikonloppu. Olisi pitänyt vain ymmärtää lähteä kahdeksi yöksi. Ja ottaa sukset mukaan.

    Ei mulla kummempia neuvoja ole antaa, paitsi että lomailla kannattaa vaikka sitten lähellä ja lyhyesti. :-)

    VastaaPoista
  2. Miksi sen kaurapuuron pitää olla hileistä :-D ?

    VastaaPoista
  3. Pohdiskelija: no kurjuuden maksimoimiseksi tietenkin ;)!

    Flora: kyllä, jotain täytyy tosiaan tehdä. Suunnitelma-asteella ollaan jo...

    VastaaPoista