sukupuolineutraali?

olisi kannattanut pysyä tänään koko päivä peiton alla. Olen tehnyt kaikki mokat, jotka näin yksinkertaisessa työssä on ylipäätään mahdollista tehdä, olen luultavasti suututtanut ainakin sata ihmistä ja työpäivää on jäljellä olosuhteet huomioiden aivan liikaa.
Jos nyt jotain positiivista pitää kehittää, niin olen kuitenkin aika hyvällä tuulella.
Eli kaiken lisäksi olen vielä välinpitämätön aiheuttamieni murheiden ja kriisien takia.

*

Pikkusiskollakin oli aamulla kriisi, koska päiväkodissa on pikkujoulupäivä ja sai ottaa tonttulakin mukaan.
Mutta voi! Isojen ryhmällä onkin uimakoulua, eikä ehdi yhtään olla tonttu.
Vakuutin hänelle, että tonttu on tonttu ilman lakkiakin, ja tonttutytöt voivat kyllä mennä uimakouluun, myös ilman lakkia.
"Äiti, ei tontut ole tyttöjä!"
"No okei, tonttupojat voivat mennä uimakouluun!"
"Ei tontut ole tyttöjä tai poikia. Ne vaan on. Nyt jonkun pitää vielä palmikoida mun parta"

Yhteiskuntamme lienee kypsä hyväksymään kausiluontoisesti hiippailevan parrakkaan sukupuolineutraalin olennon.


*

Jos voisin valita, haluaisin olla tonttu.
Voisin kyllä olla ilman partaa ja vaikka tyttö.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti