Arkisia installaatioita - raivattu ruokapöytä

Hääräsimme viikonloppuna yhden nuorisolaisen kanssa keittiössä.
"mä en oo tajunnut, että on tosi harvinaista että ihmiset tekee ite ruokaa. mun kaikki kaverit sanoo aina et meillä on tosi kiva syödä ja hyvää ruokaa."

Minä kun olen kuvitellut, että kaikissa kodeissa aina ja kaikkialla tehdään ruokaa itse.
Ja olin myös ollut siinä luulossa että meillä on yökensyö.


Sarjassamme Arkisia installaatioita (omistettu P:lle)

Teos 1. Raivattu ruokapöytä - yleiskuva


Tässä kodissa vietetään joulua pitkälle kevääseen: jouluiset tuikkukynttilät ovat kätkeytyneet nerokkaasti kirkasvalolampun taakse, ja kuivatut appelsiinit muistuttavat mausteisella tuoksullaan talven pimeimmistä päivistä.
Perheenpäälle rakkaudella ostettu suklaapatukka odottaa syöjäänsä. 
Tyhjä teepannu viestii hyggevirrasta joka hulmuilee läpi arjen ilon.
Uunipellit odottavat kohoavaa taikinaa, rupsahtanut ruusu irvailee postmodernin nerokkaasti arjen kiireisyydelle ja kohtauttaa arjen luksuksen sen karuun todellisuuteen.

Fragmentti teoksesta Raivattu ruokapöytä




"nää-äfst, miksä osallistut tommosiin tyhmiin haasteisiin? Osallistu ennemmin semmoisiin kaunis keittiö -juttuihin."

9 kommenttia:

  1. Teillä on selvästikin hyvää ruokaa =D.
    Yhtä juttua mä en ymmärrä tuossa ruokapöydässä: miten suklaapatukka voi olla vielä syömättä? Meillä tuo ei olisi mahdollista.

    VastaaPoista
  2. Saako vilukissa aina flunssan? Kiinnostais tietää. T. Vilykissa

    VastaaPoista
  3. Tuo syömätön suklaapatukka häiritsi mun keskittymistä lukea tämä postaus. Tosin meidän 10-vuotias juuri eilen ihmetteli, että miten meillä säilyy avaamaton suklaa vaikka miten pitkään ja sit avattu häviää parissa päivässä. Jonkinlainen haihtuminen?!

    VastaaPoista
  4. Kylläpäs syömätön suklaa nyt häiritsee lukuisia sieluja; herkkuja pitää syödä harkiten ;)

    VastaaPoista
  5. Kiits Marika. Olen todella otettu tästä mulle omistetusta teoksesta. Saan näistä enemmän iloa, kuin naistenlehtisisutsuksista. En jaksa korjata kirjvirhettä. Sori.
    Ehkä me perustetaan oikeiden ihmisten sisustuslehti. Jooo-o. Kukaan ei kadehdi mitään eikä tunne huonommuutta.
    Sit ruokalehti nimellä, tietty, yökensyö.

    Mut ihanasti teillä puhutaan. Et kaikki haluaa olla teillä ja syödä ja aattele, teillä tehdään ruokaa kun muut ei ikinä.

    VastaaPoista