ällejä ja johtoajatuksia

Ihmisillä on kaikenmoisia ällejä ja johtoperiaatteita ja semmoisia joiden mukaan ne elävät.

Vaikka että tartu hetkeen  - Pikkusiskon motto
Se tarkoittaa enimmäkseen sitä, että kaiken pitää tapahtua heti, esim. gerbaarion siivous illalla klo 22 kun minä olen menossa nukkumaan, ja jos ei nyt aivan siivous niin kuitenkin elukoiden ulkoilutus ja jos ei aivan sekään niin sitten voisi treenata diabololla. Aimitenniinei?

Pikkusiskolla on toinenkin motto: elä unelmaasi.
Se puolestaan tarkoittaa sitä, että minä olen ilkeä, ikävä ja rajoittunut ihminen kun en heti nyt (ks. yllä) hanki hänelle järjestelmäkameraa, ja tee hänestä maailmankuulua vlogaajaa. Tai anna hänen perustaa vlogia, instaa ja jotain muuta mikäsenyttaasolikaan.

Minulla oli semmoinen motto että tee se heti.
Bongasin sen yksien vähän taiteellisten tuttujen seinältä ja ajattelin että ne menevät aina heti heittelemään toisiaan vesi-ilmapalloilla ja tekevät kaikenmoista hurjaa ja hassua yhdessä.
Mutta se kyltti oli keittiön seinällä, että ehkä se oikeastaan tarkoitti vaan sitä, että pitää siivota keittiö heti sotkemisen jälkeen.
Ihan hirmu pitkään elin sen moton mukaan, mutta se oli oikeastaan aika raskasta kun koko ajan piti tehdä kaikenmoista heti.

Nykyään minun mottoni on onks pakko jos ei jaksa eikä yhtään huvita.

Miten minusta tuntuu siltä, että tarvitsisin uuden moton?
Jonkun semmoisen joka ei veisi minua sohvannurkkaan happanemaan.


5 kommenttia:

  1. Mun kaverilla oli motto jotenkin näin, että "tee tänään mahdollisimman paljon niin ehdit huomenna vieläkin enemmän" ja kuvasi hyvin hänen "ADHD"-luonnettaan, kuten itse hän tämän ilmaisi. Mun mottoni taas on "mieluummin varmasti väärin kuin epävarmasti oikein" ja sitähän tässä tehdään, hehhhehh :D

    VastaaPoista
  2. Laitoin sulle epäsisustuksellisia sisustuskuvia... Mun motto taitaa olla et ehtiihän sen myöhemminkin, ainakin mitä siivoamiseen tulee.

    VastaaPoista
  3. Mun motto on vähän sinne päin on ihan riittävästi :)

    VastaaPoista
  4. Minä olen luottanut laiskan ihmisen mottoon jo vuosia: "Miksi tehdä tänään se, minkä huomennakin voit jättää tekemättä".

    Nyt on kuitenkin alkanut tuntua siltä, että se johtaa vain suurempaan ahdistukseen. Tätä pitää vielä kehitellä.

    VastaaPoista
  5. jee! Onneksi on muitakin prekrastinaatioon taipuvaisia: vähän sinnepäin ja huomenna jos silloinkaan...!

    VastaaPoista