laifstailblogi

olen jotenkin omituisesti tullut siihen tulokseen että minulla on laifstail-blogi. Ihan selvästi on.
Minulla on laif ja stail ja blogi.

Laifstailini on kieltämättä vähän höntyilevä ja heppoinen eikä ollenkaan sees tai kaunis mutta väittäisin kyllä että ihan on johdonmukainen stail.
Johdonmukaisesti epämääräis-röntsä.

Blogini on myös äitiysblogi, koska olennainen osa laifstailiani on äitiys.
Koska nuoriso melko johdonmukaisesti - kehen lienevät tulleen - vastustaa uusia vaateksia, en valitettavasti pääse elvistelemään kivoilla vaatehankinnoilla. Ja koska nuoriso - edelleen - johdonmukaisesti vastustaa myös sisustuksellisia elementtejä, en kykene elvistelemään myöskään kekseliäillä ja herkillä lastenhuoneilla.

Mutta on laifstail: hikisärtsyhköröntsävarhaisteiniäitiyslaifstailblogi.
Olen konseptoitunut - jee!




*sisustuksellis-laifstailosuus*

Annoin keskenkasvuiselle nuorisolle kaksi viikkoa sitten siivousvaroituksen - oman komeron on oltava siistinä tiettyyn päivään mennessä.
Viimeisen viikon ajan toistin varoitusmantraani päivittäin: muistathan sitten että huoneen on oltava oikeasti siisti.
Viimeisen kahden päivän ajan toistin mantraani päivittäin yleisesti ja osalle nuorisoa aivan erityisesti, henkilökohtaisesti ja silmiin katsoen. Niin kiltisti, iloisesti ja humoristisesti kuin ikinä kykenin.
Viimeisenä päivänä tuntia ennen deadlinea vastaanotin kaksi teiniangstkohtausta ja aloin kehitellä sisäistä pikaraivokohtausta. Keskenkasvuisen nuorison onneksi olin juuri sillä hetkellä kuitenkin kiinni ruuanlaittopuuhien ratkaisevissa käänteissä, enkä vapaalla jalalla valmiina tarttumaan suureen mustaan jätesäkkiin.

Sekä omalle verenpaineelle, keskenkasvuiselle nuorisolle että yleiselle perherauhalle onneksi olen kuitenkin epämääräisröntsän laifstailin joviaalihko kannattaja, komerot läpäisivät tupatarkastuksen juuri ja juuri: approbatur.

Annoin viipymättä uuden siivousvaroituksen.

*ravintola-laifstailosuus*
Olimme ystävien kanssa syömässä hyvin.
Koska mikään ei tunnu ajatuksen tasolla niin oudolta kuin oman annoksen kuvaaminen, en ottanut fläpää mukaan.
Mutta syötiin hyvin, viisi ruokalajia viineineen.
Oli maukasta ja hauskaa.


*
Vinkkiosio
8 neuvoa, joilla saat teinin tarttumaan kotitöihin.

1. Nuorella on oma vastuualue
2. Aloittakaa ajoissa
3. Perhepalaveri
4. Lista jääkaapin ovessa
5. Sopikaa takarajat
6. Perehdytys
7. Palkinto
8. Ei rangaistuskeino.

Juupajuu.

Tiivistetäänpä asia - ihan siltä varalta että joku ei vielä osannut rivien välistä lukea.

"sinun on siivottava huoneesi tähän päivään mennessä, sinulla on aikaa kaksi viikkoa. Olen tässä vuosien mittaan näyttänyt miten homma hoituu ja halutessasi autan sinua siinä. Voimme myös tehdä vaihtokaupat: sinä siivoat yhteisistä tiloista tämän ja tuon, minä raivaan sinun huoneesi. Kun huone on siivottu, pääset hyvällä mielellä kaverin luo."
(täyttää kohdat 1, 2, 3, 5, 6, 7)

Ja mitä tulee yhteistilasiivoukseen:
" saatte valita, yksi imuroi, yksi pesee vessan, yksi moppaa."
(täyttää kohdat 1, 3, 6)

Lopputulos: "aina me joudutaan tekemään ihan kaikki, miks meillä täytyy olla niin supersiistiä, ette te koskaan meidän kavereiden takia siivoa ettekä te muutenkaan tee koskaan yhtään mitään"





5 kommenttia:

  1. Tsih ja hih ja naurua kovalla äänellä.

    Meillä on yllättävän monta yhdistävää tekijää. Tärkeimpänä ja suurimpana se, et heti kun kuvassa on punaviinilasi, niin tulee olo, että on laif ja laifstail.

    Meillä ei myöskään vaatteet oikein kiinnosta eikä sisustaminenkaan. Näiden asioiden kanssa olen aika yksin. Oikeastaan kaikkien ajatusteni kanssa olen yksin.

    Ypölaifstail?

    VastaaPoista
  2. Sulla on ihan paras laifstailblogi ♥ Sanoo eräs laifstailiton vinho verden ääreltä ;)
    Sanoin muuten alkomahoolikaupassakin, että onpa syntistä käydä maanantaina (!) Alkossa. Olen rappiolaifstailiton...

    VastaaPoista
  3. Mahtava postaus!

    Musta toi teidän siivoussysteemi on aivan loistava, otan siitä mallia ihan heti. Mä haluun sun lapset, omani ovat NIIN laiskoja....

    VastaaPoista
  4. P: ypölaifsttail on oikein tosi hyvä laifstail. Sehän on uniikkia. Eikse oo tosi hienoa?
    Siitä kyllä oon asiankuuluvan järkyttynyt, että et erota portia punaviinistä. Kauhistus! ;)

    Tuula: rappiolla ollaan. Anoppilassa on tänään juhlat, käytiin eilen jeesimässä heitä. Se tarkoitti, että appiukko kaivoi esiin konjakkipullon sydämenvahvistukseksi.

    Elisa: tuu ihan vapaasti hakemaan, saat kaikki kolme!
    Meillä on vähänsinnepäin siistiä suunnilleen kolme kertaa vuodessa, ja silloinkin nuo purnaavat kovaäänisesti koko ajan.

    VastaaPoista
  5. Mä en kestä tätä nöyryytystä. Mikä laifstai, asiantuntija mä olen, kun luulin punkuksi? EN kestä! Saanko poistaa alkuperäisen kommenttini?

    Noi siivousneuvot on aika hviä. Mä yritän testata niitä keskimmäiseeen, mutta teidän sen olevan turhaa EI tehoa uhkailu eikö edes rahalla lahjonta.

    VastaaPoista