päivistä sekaisin

keskiviikko?
Vai onko jo torstai?
Olen ihan sekaisin päivissä.
Kokouspäivä tänään kuitenkin on, sen tiedän. Ja näyttää olevan lumipäivä.

Pikkusisko on odottanut lumisadetta aivan täpinöissään. Aamulla huomenen sijaan kuulin unisen hihkaisun: "äiti, joko se joulu tuli?"
Naperoiden pitäisi lähteä viikonlopuksi leirille, sitäkin Pikkusisko odottaa täpinöissään. Ainakin jos on lunta.
Minä en täpinöitse, pikemminkin mietin laiskasti, jaksaisinko tehdä jotain hyödykästä (vrt. joulu) vai aionko vain itsekkäästi nauttia silkasta olemisesta.

*
Verstaan ikkunat on vaihdettu.
Olen voinut luopua sekä rakkaasta fleekestäni että kaulaani lähes pysyväisluonteisesti kiinnikasvaneesta huivista. On paljon mahdollista, että joudun vaateostoksille saan tehdä vaatehankintoja voidakseni näyttäytyä toimistokelpoisissa pukimissa.
Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen edes mietin muitakin vaatteita kuin villahousuja ja paksuja fleecehuppareita. Olen esiintynyt jopa käärityin hihoin, käsivarret paljaana.
Olin jo luullut, että kuulun semmoiseen lahkoon joka kieltää käsivarsien ja kaulan näyttämisen julkisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti